Jakie składniki diety mają działanie przeciwnowotworowe ?

Witamina Dfb_20160213_09_43_40_saved_picture

Witamina C

Witamina E

Wapń

Karotenoidy

Kwas foliowy

Selen

Rozpuszczalne i nierozpuszczalne frakcje błonnika

Polifenole – flawonoidy, izoflawony, fitoestrogeny, katechiny, resweratrol

Saponiny

Jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Kurkuma

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat kliknij w okienko kontakt.

 

Gdzie ich szukać ?

W tłuszczach rybich i roślinnych – oliwie z oliwek , oleju rzepakowym, lnianym, kukurydzianym, słonecznikowym, tranie, orzechach, soi, oliwkach,  awokado, łososiu, makreli, sardynkach, śledziu, skorupiakach, nasionach roślin strączkowych, mleku, maśle, serach, twarogach, jogurtach, maślance, czosnku, cebuli, kukurydzy, drożdżach, pomidorach, jarmużu, kapuście, kalafiorze, brokułach, brukselce, sałacie, porze, cykorii,  kiełkach roślin, borówkach, żurawinie, aronii, jeżynie, poziomkach, czarnej i czerwonej porzeczce, bananach, śliwkach, truskawkach, kiwi,  pomarańczach, cytrynach, grejpfrutach, mandarynkach, limonkach, granatach, brzoskwiniach, nektarynkach, czerwonych winogronach, winie z czerwonych winogron, mango, jabłkach, gruszkach, dzikiej róży, jarzębinie, marchwi, dyni, szpinaku, wszystkich rodzajach papryki, cukinii, kabaczku, bakłażanie, melonie, rzodkiewce, aloesie, pietruszce, selerze, pieczywie pełnoziarnistym, otrębach pszennych, płatkach owsianych, kaszy gryczanej, kaszy jaglanej, amarantusie, wiórkach kokosowych, makaronach pełnoziarnistych, brązowym ryżu, burakach, ziemniakach, batatach, kakao, zielonej herbacie, kawie, żeń-szeniu, przyprawie typu curry i wielu innych.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat kliknij w okienko kontakt.